سلامت

۶ اشتباهی که پزشکان از شما می‌خواهند متوقف‌شان کنید!

۱. خودتان برای رفتن به بیمارستان رانندگی نکنید
 
آمارها نشان می‌دهند بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، به‌جای تماس گرفتن با اورژانس، خودشان برای رسیدن به بیمارستان رانندگی می‌کنند. این کار به اندازه‌ای خطرناک و نادرست است که واقعا نمی‌تواند حدی برایش تعیین کرد. پزشکان می‌گویند که اگر درحین رانندگی دچار ایست قلبی شوید، دیگر هیچ کاری نمی‌توان برای نجات شما انجام داد.

 ۲. منتظر بهتر شدن علائم سکته نمانید
 هیچ پزشکی به بیمارانش نمی‌گوید که اگر با علائم سکته مواجه شدید، یک هفته صبر کنید تا بهتر شوید و اگر بهتر نشدید به پزشک مراجعه کنید. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که علائم غیرعادی و خطرناکی دارید، سریعا خودتان را به بیمارستان برسانید و وقت را تلف نکنید. 

۳. وقتی که صحبت پزشک را درک نمی‌کنید، حتما سوال کنید
 اگر متوجه نمی‌شوید که پزشک دقیقا درباره چه چیزی با شما صحبت می‌کند یا چه توصیه‌هایی به شما ارائه می‌دهد، حتما این موضوع را به او اطلاع بدهید. برای مثال، ممکن است که پزشک به بیمارش بگوید که او دارای یک تومور خوش‌خیم است، اما بیمار این‌طور تصور کند که مبتلا به سرطان است و به‌زودی می‌میرد! پس اگر اطلاعات کافی در زمینه بیماری‌های مختلف ندارید، حتما از پزشک سوال کنید. 

۴. خودسرانه از داروها استفاده نکنید
 
وقتی که با مشکلات مختلف و تازه مواجه می‌شوید، نباید سریعا از داروهایی که در کابینت دارید برای رفع مشکل استفاده کنید. برای مثال، اگر به عفونت مبتلا باشید و از داروهای استروئیدی استفاده کنید، فقط تورم و درد را کمتر می‌کنید، اما احتمالا عفونت را تشدید می‌کنید. این اشتباهات در بعضی از موارد حتی به اتفاقات ناگواری مانند جدا کردن بعضی از عضوهای بدن مانند چشم منجر می‌شود. 

۵. باید مرحله بعدی درمان و مراقبت را بشناسید
 اگر نمی‌دانید که پس از ترک کردن اورژانس یا بیمارستان باید چه کارهایی را برای مراقبت از خودتان انجام بدهید، حتما درباره این مساله از پزشک سوال کنید. سوال کردن برای کسب اطلاعاتی که از جان شما محافظت می‌کنند، هیچ ایرادی ندارد. 

۶. سیگار نکشید
 اگر سیگار می‌کشید، باید برای ترک این عادت مضر فکری بکنید. در ضمن، هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. ترک کردن سیگار حتی در دهه ۷۰ سالگی هم برای بهبودی در سلامت شما موثر است. بسیاری از پزشکان می‌گویند که اولین کاری که بیمار می‌تواند برای بهبود سلامتی خودش انجام بدهد، همین ترک کردن سیگار است. 
  • ۹۷/۰۱/۲۰
  • ۹۰ نمایش
  • health posts

سلامتیسم