سلامت

۳۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

کالری شمار خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، که مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهایA،B وE را داراست . تحقیقات درباره ی کالری شمار خرما  نشان داده که این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون ، معده و غیره پیشگیری کند . یکی از خواص کالری شمار خرما ملین بودن آن است به شرطی که 6 تا 7 عدد کالری شمار خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری کالری شمار خرما میل کنید و بلا فاصله یک یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید . خاصیت دیگر کالری شمار خرما ، خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود .


 بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید با کالری شمار خرما از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده کنید ، بدین طریق که 2 تا 3 عدد کالری شمار خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید . کالری شمار خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید .همچنین حتماً برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را حدود ساعت 7 بعداز ظهر خورده و قبل از خواب یک عدد کالری شمار خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید . کالری شمار خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است. سعی کنید به جای قند و شکراز کالری شمار خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده بیشتری ببرید . ورزش کاران به علت فعالیت زیاد به طور حتم باید ازعصرانه ای مقوی که با کالری شمار خرما تهیه شده باشد، استفاده کنند .


کالری شمار خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول کالری شمار خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت کالری شمار خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت کالری شمار خرما به اندازه روزهای سال است.


  • ۳۰ آبان ۹۶ ، ۰۹:۴۰
  • ۸۷ نمایش
  • health posts

کالری شمار خردل، گیاهی است که از قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و با خاصیت درمانی مورد استفاده قرار می ‌گرفت. فیثاغورث در قرن ششم قبل از میلاد از کالری شمار خردل برای ساخت بسیاری از داروهایش استفاده می ‌کرد.شاید جالب باشد که بدانید از سالیان بسیار دور، کالری شمار خردل به عنوان یک چاشنی خوشمزه مورد توجه مردم قرار می ‌گرفت. به عنوان نمونه رومیان باستان دانه کالری شمار خردل را پودر و با سرکه مخلوط می ‌کردند و آن را به جای سس روی سالاد یا غذای شان می‌ ریختند.بسیاری از افراد معتقدند که فرانسویان اولین ملتی بودند که گیاه کالری شمار خردل را کشف و آن را وارد دستور پخت انواع غذاهای شان کردند.همان‌ طور که گفته شد، کالری شمار خردل از هزاران سال پیش به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌ گرفت و رومیان عقیده داشتند که قرار دادن مقداری دانه کالری شمار خردل روی دندان، می ‌تواند درد آن را به صورت موقت تسکین دهد.به علاوه، چون طبع کالری شمار خردل گرم است می ‌توان از آن برای تسکین درد‌های قاعدگی و دل ‌درد استفاده کرد.


مصرف کالری شمار خردل می ‌تواند برای جلوگیری از سوءهاضمه و نفخ هم مفید باشد. می‌ توان گفت که مزایای سس کالری شمار خردل هم با کمی تخفیف، تقریبا شبیه خودش است به شرطی که از سُس ‌های کالری شمار خردل رژیمی با کمترین میزان افزودنی استفاده کنید!دانه‌ های کالری شمار خردل سرشار از کلسیم، منگنز، اسیدهای چرب امگا 3 ، آهن ، روی، پروتئین و فیبر خوراکی هستند. به علاوه برای افرادی که بد ‌اشتها هستند، دانه‌ های کالری شمار خردل واقعا می‌ توانند کمک کننده باشند. برای رفع بد اشتهایی توصیه می ‌شود که مقداری دانه کالری شمار خردل سیاه را با شیر مخلوط کنید و 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا آن را بنوشید.اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌ برید، سری به کالری شمار خردل بزنید، چون دانه ‌های کالری شمار خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستنددانه‌ های کالری شمار خردل همچنین برای گوارش و هضم فوق‌العاده سودمند هستند، چون سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می ‌دهند. این دانه‌ ها همچنین برای زنان یائسه که مشکل خواب دارند، مفید است.دانه کالری شمار خردل سرشار از ریز مغذی موسوم به سلنیوم است که این ماده معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. 



همچنین دانه کالری شمار خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و علائم خاص آرتریت روماتوئید و پایین آوردن فشار خون کمک می‌ کند.کارشناسان می‌ گویند: اگر از سردردهای میگرنی رنج می‌ برید، سری به کالری شمار خردل بزنید، چون دانه ‌های کالری شمار خردل آرام بخشی موثر برای کاهش تعداد دفعات سردردهای میگرنی هستند.از سوی دیگر، متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد کالری شمار خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه!توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در کالری شمار خردل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد. تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در کالری شمار خردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود. 


ضمنا فراموش نکنید که ادویه با سس کالری شمار خردل در مجاورت نور فاسد می‌ شود لذا باید آن را در جای خنک نگهداری نمایید. بهترین زمان ماندگاری سس کالری شمار خردل 6 ماه است.سس‌ های کالری شمار خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شودحالا اگر شما کالری شمار خردل را به صورت سُس چرب و غیررژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود. بنابراین بهتر است که سس کالری شمار خردل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.راستی یادتان باشد که سس‌ های کالری شمار خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود. ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر 5 سال خودداری کنید.

  • ۳۰ آبان ۹۶ ، ۰۹:۳۹
  • ۵۹ نمایش
  • health posts

کالری شمار خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد. کالری شمار خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود. کالری شمار خربزه سرشار از ویتامین هایA ،D وC و سلولز است. کالری شمار خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می شود.خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است.بیماری استسقاء ( احساس تشنگی دائمی ) را درمان می نماید. کالری شمار خربزه به هضم غذا کمک می کند و رودل را برطرف می نماید.خوردن ۸ گرم دم کرده ی پوست خشک شده ی کالری شمار خربزه ، سنگ مثانه را دفع می کند. کالری شمار خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.


کالری شمار خربزه به واسطه آب زیاد، مواد قندی را فورا جذب خون کرده به همین سبب باعث بالا رفتن قند خون و رفع خستگی و گرمازدگی می‌گردد.در میان مواد قندی و معدنی کالری شمار خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن و در سالمندان به فعالیت سلول‌‌های دستگاه گوارش و در نهایت رفع سستی و بی‌‌حالی منجر می‌شود. کالری شمار خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. 


همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.وجود ویتامین C موجود در کالری شمار خربزه، موجب جلوگیری از بیماری‌های لثه میشود. ‌میزان پتاسیم موجود در کالری شمار خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌از جمله فواید مصرف کالری شمار خربزه است.‫ کالری شمار ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﺳﻠﻮل ﻫﺎی ﻣﻐﺰ را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﻋﻀﻼت ﺑﺪن را ﺗﻘﻮﯾﺖ ، اﺳﺘﺨﻮان ﺑﻨﺪی را ﺗﮑﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺟﺐ رﺷﺪ و ﻧﻤﻮ ﺑﺪن ﻣﯽ ﺷﻮد.ﻣﻌﺪه و روده را ﭘﺎک ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.‫اﻋﺼﺎب را آرام و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

  • ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۰:۵۱
  • ۸۹ نمایش
  • health posts

کالری شمار خاویار یک ماده غذایی پرانرژی است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد. به طور عمده پروتئین موجود در کالری شمار خاویار متشکل از اسیدهای آمینه آرژنین ، هیستامین ، ایزولوسین ، لیزین و میتونین است.چربی موجود در کالری شمار خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از "25 درصد کلسترول " و "75 درصد لستین".مصرف کالری شمار خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند؛ چرا که در کالری شمار خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3بسیار بالاست.بعلاوه کالری شمار خاویار غنی از ترکیبی به نام "ctacosand"است که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می شود.این اسیدهای چرب به دست آمده در سنتز میلین (پوشش سلول عصبی) نقش بسزایی ایفا می کند. به همین دلیل مصرف کالری شمار خاویار در سلامت سلول های عصبی بسیار موثر است.

 

در کشورهایی که ماهی و کالری شمار خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشورها است.وجود اسیدهای چرب" امگا 3 " در خاویار مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. بعلاوه مصرف کالری شمار  خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های آرتریت رومائید (التهاب مفاصل)، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار موثر است. کالری شمار خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می شود.کالری شمار خاویار خود به تنهایی اشرافی‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌گردد. بسیاری آن را به شکل خام و یا همراه با زرده تخم مرغ یا خرده پیاز میل می‌کنند و گروهی نیز به اندازه نوک قاشقی از آن را همراه با سبزیجات معطر یا قطعه کوچکی از نان و کره می‌خورند. 


بعضی علاقمندان کالری شمار خاویار، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. برخی بوی تند ماهی مانند آن و طعم شورش را بسیار دوست می‌دارند هرچند طعم و بوی کالری شمار خاویار ممکن است برای بسیاری اصلاً خوشایند نباشد.همانگونه که کالری شمار خاویار سیاه در ایران و جنوب روسیه شناخته شده‌تر است، کالری شمار خاویار سرخ در سیبری و خاور دور طرفداران بیشتری دارد. گرچه کالری شمار خاویار سرخ از کالری شمار خاویار سیاه ارزانتر است اما طعم و ارزش غذایی آن دست کمی از کالری شمار خاویار سیاه ندارد. کالری شمار خاویار سرخ یا سیاه را می‌توان در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی روسیه خریداری کرد. در اغذیه فروشی‌ها چند دانه کالری شمار خاویار سرخ بر روی برشی از نان با یک برگ جعفری سرو می‌شود.

  • ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۰:۵۱
  • ۷۴ نمایش
  • health posts

کالری شمار خامه و همه انواع لبنیات، به جز شیرهای استریل و محصولاتی که به شدت گرما دیده‌اندیا اسیدی هستند (مانند دوغ) را باید در دمای یخچال نگه داشت. حداکثر دمای نگهداری لبنیات، 10 درجه سانتی‌گراد استاگر کارخانه‌ای قصد استفاده از رنگ و اسانس برای تولید کالری شمار خامه‌های طعم‌دار داشته باشد، باید از وزارت بهداشت پروانه تولید بگیرد. در این حالت، وزارت بهداشت پس از بررسی ویژگی‌های سلامت و بهداشت افزودنی‌هایی که قرار است به کالری شمار خامه اضافه شوند، پروانه بهداشتی برای محصول صادر می‌کند.مردم چطور می‌توانند از طبیعی بودن یا نبودن افزودنی‌های موجود در ترکیب کالری شمار خامه آگاه شوند؟خیلی ساده و با خواندن برچسب مواد تشکیل‌دهنده روی کالا. روی برچسب مواد تشکیل‌دهنده کالری شمار خامه، حتماً نوشته شده که مواد اولیه طبیعی برای تولید آن استفاده شده یا افزودنی‌هایی مانند رنگ دهنده، طعم‌دهنده و اسانس.


چرا برخی از کالری شمار خامه‌ها شل‌تر و برخی سفت‌تر هستند؟ویژگی‌های بافتی کالری شمار خامه‌ها شامل شلی و سفتی، احساس دهانی، حس چرب بودن در دهان، کش آمدن، جریان یافتن، قابلیت قاشق‌برداری و مالش‌پذیری روی نان، می‌شوند. تفاوت در این ویژگی‌های بافتی هم به ده‌ها عامل مختلف مانند فرمولاسیون شیر اولیه، درصد چربی (هرچه چربی  کالری شمار خامه‌ها بیشتر باشد، سفت‌تر می‌شوند)، وجود پایدارکننده‌های احتمالی، فشار و دما و نوع تولید، چگونگی روش پاستوریزه کردن، سرعت بسته‌بندی، سرعت و روش سرد کردن پس از پاستوریزه کردن و... بستگی دارد. تمام این عوامل می‌توانند دست به دست هم دهند تا کالری شمار خامه‌ها ویژگی‌های بافتی خاصی پیدا کنند.تفاوت کالری شمار خامه‌های اسپری‌ای با کالری شمار خامه‌های معمولی چیست؟گاهی می‌توان گاز بی‌اثری را داخل کپسولی با فشار بالا حبس کرد و محصولی مانند کالری شمار خامه، روغن، عطر یا... را هم درون آن کپسول ریخت. در این صورت با فشار دادن دکمه کپسول و همزمان با خارج شدن گاز، محصول مورد نظر هم از آن خارج می‌شود. این کار، کاری لوکس است که تنوع فروش و سبد خرید مشتری را بالا می‌برد و از طرفی هم می‌تواند باعث آسان‌تر شدن انجام برخی کارها مانند استفاده از کالری شمار خامه برای تزئین کیک و شیرینی شود.


کالری شمار خامه‌هایی که به صورت اسپری در بازار وجود دارند، نسبت به کالری شمار خامه‌های معمولی مزیت یا ضرر خاصی ندارند؛ چون به هر حال محصول نهایی، کالری شمار کالری شمار خامه است. کالری شمار خامه قنادیبه نظر شما محصولات کالری شمار خامه‌مانندی که با پایه سفیده تخم‌مرغ در قنادی‌ها تهیه می‌شوند، می‌توان خامه دانست؟نه، همان‌طور که گفتم، کالری شمار خامه یکی از فرآورده‌های شیر است نه سفیده تخم‌مرغ، البته برای مصارف قنادی می‌توان کالری شمار خامه قنادی را خرید و به صورت خالص آن را زد و حالت حجم‌پذیری به آن داد یا آن را با محصولات دیگری مانند سفیده تخم‌مرغ برای افزایش حجم، ترکیب کرد ولی این کار درستی نیست زیرا ترکیب کالری شمار خامه با چنین موادی باعث تغییر ویژگی‌های بافتی و طعم آن می‌شود. این کار از نظر بهداشتی مشکلی ندارد اما به طور حتم کیفیت فرآورده را پایین می‌آورد.


به نظر شما کالری شمار خامه را چطور باید نگهداری کرد؟باید حتماً در دمای یخچال نگه داشت. همه انواع لبنیات، به جز شیرهای استریل و محصولاتی که به شدت گرما دیده‌اند یا اسیدی هستند (مانند دوغ) را باید در دمای یخچال نگه داشت. حداکثر دمای نگهداری لبنیات، 10 درجه سانتی‌گراد است.فساد کالری شمار خامه را چطور می‌توان تشخیص داد؟امکان اکسید شدن چربی کالری شمار خامه در اثر باز شدن بسته‌بندی آن وجود دارد. معمولاً تغییر طعم و بوی کالری شمار خامه به صورت تلخ و ترش شدن از راحت‌ترین روش‌های پی بردن به فساد آن است؛ فسادی که باعث به مخاطره افتادن سلامت مصرف‌کننده می‌شود. کالری شمار خامه حاوی آب، املاح، ویتامین‌ها و پروتئین نیز است و می‌تواند به شدت به وسیله میکروب‌ها فاسد شود، بنابراین بهتر است کالری شمار خامه‌هایی با بسته‌بندی‌های کوچک‌تر بخرید و آن‌ها را پس از باز شدن درشان سریع مصرف کنید.

  • ۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۰:۱۸
  • ۷۹ نمایش
  • health posts

کالری شمار چیپس در آمریکا متولد شد . اما پدری داشت به نام سیب زمینی سرخ شده که اولین بار دراواخر قرن 18 به وسیله شخصی به نام توماس جفرسون در آمریکا معرفی شد؛ البته خود او آن را از پاریس برده بود. در اوایل قرن 19 ، کالری شمار چیپس سیب زمینی سرخ شده به تدریج محبوبیت پیدا کرد تا جایی که وارد فهرست غذایی رستوران ها شد.یکی از شبهای زمستان سال 1853 در رستوران دریاچه ماه در ساراتوگای ایالت نیویورک شخصی همراه شام، سیب زمینی سرخ شده کالری شمار چیپس سفارش داد. پس از دریافت غذا این شخص که ظاهراً کوریلیوس وندربیلت نام داشت؛ با اعتراض به این که کالری شمار چیپس سیب زمینی ها خوب سرخ نشده اند  کالری شمار چیپس و چندان ترد نیستند آنها را به آشپزخانه پس فرستاد. 


جورج کرام، سرآشپز رستوران که از این انتفاد حسابی عصبانی شده بود برای تمسخر ، کالری شمار چیپس سیب زمینی ها را به نازکی کاغذ برید به شدت به آنها نمک زده، دوباره سرخشان کرد و محصول را به این خیال که غیرقابل خوردن است سر میز وندربیلت برد؛ اما دستپخت کرام به جای یک غذای بی مصرف، یک شاهکار از آب درآمد و به همین راحتی، کالری شمار چیپس اختراع شد.صاحب رستوران دریاچه ماه به زودی این خوراکی را وارد فهرست غذای خود کرد . چندی بعد کرام برای خود رستورانی باز کرد که سیب زمینی نازک سرخ شده را به شهرت رساند. کرام اسم این اختراع را به یاد رستوران اول کالری شمار چیپس ساراتوگا گذاشت( کالری شمار چیپسChips جمعChip به معنی ورقه و لایه نازک است) به این ترتیب نام کالری شمار چیپس به طور رسمی وارد ادبیات غذایی شد و به زودی رستوران های دیگر نیز شروع به عرضه آن کردند.اما این ویلیام تاپندون از اهالی اوهایو بود که برای اولین بار کالری شمار چیپس سیب زمینی را از رستوران به مغازه های خواربار فروشی برد . 


در سال 1895 او فروش کالری شمار چیپس را به خواربار فروشی های محل شروع کرد و وقتی کارش گرفت، طویله اش را به اولین کارخانه کالری شمار چیپس سیب زمینی دنیا تبدیل کرد . کم کم مصرف کالری شمار چیپس آنقدر زیاد شد که در اولین سالهای قرن بیستم چند شرکت و کارخانه بزرگ، برای تولید انبوه آن بنا کردند. امروزه کالری شمار چیپس سیب زمینی در شکلها، مزه ها و مارکهای مختلفی تولید و عرضه می شود که بعضی از آنها به جای ورقه های سیب زمینی از قطعه های ریز به هم پیوسته آن استفاده می کنند.راستی فکر می کنید اگر در آن شب سرد ، کورپلیوس وندربیلت مشکل پسند، هوس سیب زمینی سرخ کرده نمی کرد، یا جورج کرام آشپز انتقاد پذیری نبود، جهان چند سال دیگر در انتظار کالری شمار چیپس باقی می ماند؟!

  • ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۹
  • ۷۱ نمایش
  • health posts

اگراهل میوههای نوبرانه باشید یا نباشید نمیتوانید از طعم و رنگ کالری شمار چغاله بادام، این میوه خوشمزه بهاری بگذرید. کالری شمار چغاله بادام که یکی از پرطرفدارترین میوههای بهاری است، همان بادام نارس است، هر چند همه خواص آن را ندارد اما اگر به اندازه خورده شود میتواند به نوبهخودش مفید هم باشد. اگر طرفدار کالری شمار چغاله بادام هستید بد نیست از خواص آن هم با خبر شوید تا در روزهای باقیمانده بهار با اشتیاق بیشتری سراغ آن بروید.سلامت پوست و مو با کالری شمار چغاله بادام : کالری شمار چغاله بادام کلسیم و ویتامینC دارد، البته به مقدار اندک. در گذشته از این میوه برای درمان زخم‏های گوارشی استفاده می‏کردند. کالری شمار چغاله بادام منیزیم هم دارد که در آرامش اعصاب نقش مهمی بازی میکند. ویتامین E موجود در کالری شمار چغاله بادام برای سلامت پوست و مو هم مفید است و هر عدد آن حدودا ۵ کالری انرژی دارد. این میوه علاوه بر همه این موارد، تقویتکننده معده است، لثه و ریشه دندان را تقویت میکند و برای رفع خشکی دهان هم مفید است.


نگران سرطان معده نباشید: کالری شمار چغاله بادام ترکیبات اسیدی ویژهای دارد که وجود آنها در معده از آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان جلوگیری میکند. البته این نکته را درنظر داشته باشید که این میوه خوش طعم بهاری از نظر ویتامینC کامل نیست. این باور هم که کمکالری بودن آن موجب لاغری میشود اصلا مورد تائید نیست.عضلاتتان نمیگیرد!اگر کالری شمار چغاله بادام را به اندازه بخورید و نکات بهداشتی در مورد شیوه مصرف آن را رعایت کنید میتوانید از فواید مهم آن مثل جلوگیری از گرفتگی عضلات بهرهمند شوید. این میوه سبز رنگ که در واقع بادام کال و نارس است سرشار از کلروفیل است. کلروفیل در بدن ما در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک بسیاری میکند. منیزیم هم در کاهش گرفتگی عضلات نقش موثری دارد. بنابراین خوردن به اندازه و متعادل کالری شمار چغاله بادام تا اندازهای میتواند به بهبود گرفتگی عضلات شما کمک کند.چغاله رسیده را بخورید!بهطور کلی مواد مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از رسیده آن است و از نظر کلسیم، آهن و بهطور کلی املاح معدنی نسبت به بادام رسیده در سطح پایینتری قرار دارد. 


کالری شمار چغاله بادام  افراد را در برابر بیماریهایی مثل پوکی استخوان، افزایش کلسترول، کمخونی و چسبندگی رودهها محافظت میکند اما تا وقتی کال است این ویژگیها را ندارد.زیاد نخورید کالری شمار چغاله بادامهایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک به علاوه ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند. بنابراین بهتر است در خوردن این نوبرانههای بهاری خوشمزه احتیاط کنید چون مصرف زیاد آنها احتمال مسمومیت بهدنبال دارد.حصبه در کمین شماست کالری شمار چغاله بادام با وجود همه خوشمزگیاش اگر نشسته و آلوده باشد احتمال ابتلا به بیماریهای عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیتهای غذاییرا بهدنبال دارد. بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده میتواند به انسان منتقل شود. البته این حالت در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال رایجتر است. عوارض این بیماری شامل کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن رودهها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و بالاخره هپاتیت است

  • ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۹
  • ۸۶ نمایش
  • health posts

کالری شمار چغندر سبزه‌ای است خوردنی. که ریشه آن کلفت و گوشتی است و پخته آن از اغذیه لذیذ و شیرین است و برگ کالری شمار چغندر و خود آن را در آشها و بورانی‌ها داخل می‌کنند و نیز کالری شمار چغندر را در تغذیه حیوانات بکار می‌برند و از نوعی از آن قند و الکل می‌سازند. سبزیی است خوردنی با ریشه بزرگ. گیاهی دوساله که در سال اول برگهای گسترده دارد و ریشه آن اندوخته قندی می‌سازد و در سال دوم ساقه گلدار آن تشکیل یافته اندوخته را بمصرف می‌رساند.ساکارز در برگهای بزرگ کالری شمار چغندر در هنگام روز در برابر نور ساخته می‌شود و شب به ریشه رفته در آنجا ذخیره می‌شود و طبقات متوالی ریشه ضخیم می‌گردد. رنگ ریشه‌های کالری شمار چغندر ممکن است زرد یا سفید یا سرخ تیره باشد. 


نام گیاهی که بیخ و ریشه آن که در زیرزمین رشد می‌کند انواع گوناگون ریز و درشت و کم شیرینی و پرشیرینی دارد و نوع معروف آن کالری شمار چغندر قند است که در کارخانه‌ها بمصرف تهیه قند می‌رسد و تفاله یا ملاس این نوع کالری شمار چغندر را در تغذیه حیوانات مصرف می‌کنند یا بجای کود در پاره‌ای از کشاورزیها بکار می‌برند و گونه دیگرش کالری شمار چغندر معمولی است که از پخته آن روستائیان و بعضی اهالی شهرستانها تغذیه می‌کنند و خام آن را نیز بمصرف تغذیه حیوانات علفخوار می‌رسانند. کالری شمار چغندر دارای پروتئین – چربی – ویتامینهای A، B1، B2، B3 و C – مواد ازته – مواد قندی و املاح معدنی چون فسفر، کلسیم و آهن است. کالری شمار کالری شمار چغندر را از قدیم می شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد با خواص درمانی آن آشنا بوده و از آن استفاده می کردند. 


کالری شمار چغندر دو نوع است: یک نوع آن کالری شمار چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن کالری شمار چغندر قند است و به رنگ زرد روشن که این کالری شمار چغندر به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود. کالری شمار چغندر، گیاهی است با برگهای پهن و درشت یا برگهای مخروطی شکل که از آن به همراه دیگر سبزیجات در آش یا خورش استفاده می کنند، گاهی هم آن را به همراه ماست مصرف می کنند. کالری شمار چغندر خوب آن است که زیاد در خاک نمانده باشد زیرا چغندری که زیاد رسیده باشد سفت می شود. چغندر پیر معمولاً گردنی باریک دارد و شیارهایی روی آن به وجود می آید. کالری شمار چغندر خام، عسل گیاهی است و خداوند بعد از عسل، شفا را در کالری شمار چغندر قرار داده است، بر همین اساس می توان به ارزش کالری شمار چغندر پی برد. برای آنکه پوست کالری شمار چغندر پخته به آسانی کنده می شود، باید وقتی گرم است از آب گرم بیرون آورده و درون آب سرد قرار دهید تا به راحتی پوست آن جدا گردد.

  • ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۹
  • ۸۷ نمایش
  • health posts

کالری شمار چای سیاه که پراستفاده ترین کالری شمار چای در دنیای غرب است، در واقع همان کالری شمار چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص کالری شمار چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ برگ کالری شمار چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است.چای از تشکیل لخته های خونی در سرخرگ های اصلی جلوگیری می کند. پلاک ها در واقع ترکیبی از چربی خطرناک و کلسترول هستند.محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که فالونوئید داخل کالری شمار چای سیاه باعث کاهش LDL - کلسترول بدخون  میشود که میتواند منجر به حملۀ قلبی و مغزی شود. علاوه بر آن، مردهائی که بیش از 4 فنجان کالری شمار چای سیاه در روز مینوشند، نسبت به مردانی که فقط دو یا سه فنجان کالری شمار چای سیاه در روز مینوشند، به مراتب در معرض خطر کمتری برای سکتۀ مغزی هستند.


هر یک فنجان کالری شمار چای بین 150 تا 200 میلی گرم فلاوونوئید دارد. علاوه بر این ها میزان فلاوونوئید موجود در کالری شمار چای سیاه درست به همان اندازه کالری شمار چای سبز است.نوشیدن کالری شمار چای سیاه در کاهش خطر حمله قلبی موثر است.پزشکان دانشگاه غرب استرالیا نیز در یک بازبینی جدید یادآور شدند که نوشیدن منظم کالری شمار چای سیاه یا کالری شمار چای سبز می تواند 11 درصد خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.متخصصان تغذیه معتقدند که به لحاظ تحویل آنتی اکسیدان ها، دو فنجان کالری شمار چای معادل پنج نوبت مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب حاوی آنتی اکسیدان ها است. مزایای کالری شمار چای به طور چشمگیری به خاطر محتوای فلاوونوئید آن است. کالری شمار چای سیاه همچنین میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در کالری شمار چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به خودکشی بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد.


کالری شمار چای سیاه میتواند میکروبها از جمله میکروبهائی که باعث اسهال، ذاتالریه، التهاب مثانه، و عفونتهای پوستی میشوند را خنثی کند.از خواص دیگر کالری شمار چای سیاه کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش میزان کلسترول، تسکین آرتروز ،از بین بردن تبخال و شاید هم کمک به سوختن چربی باشد. نوشیدن مرتب کالری شمار چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است. از خواص کالری شمار چای می توان به این نکات اشاره کرد:  پیشگیری، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا،ضد عفونی کننده و پیشگیری از بوی بد دهان ، پیشگیری و کاهش اثرهای دیابت نوع دوم ، حفظ تعادل آب و الکترولیت های بدن، رفع خستگی و استرس .

  • ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۹
  • ۷۶ نمایش
  • health posts

کالری شمار جوجه کباب  تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است. کالری شمار جوجه کباب را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که کالری شمار جوجه کباب اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمزمی باشد. کالری شمار جوجه کباب یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد و همانطور که می دانید ما آمینو اسید مورد نیاز خود را از پروتئین حیوانی و گیاهی تامین می کنیم. منبعی مناسب برای پروتئین است و افرادی که گوشت خوار هستند اما به دنبال راهی برای کاهش چربی اضافه در غذای خود می گردند می توانند مرغ را جایگزین غذاهای پرچرب خود نمایند. کم حجم ترین قسمت کالری شمار جوجه کباب گوشت سینه آن است که چربی آن نصف یک تکه استیک است. حتی مشخص شده است که چربی کالری شمار جوجه کباب بسیار کمتر است چربی موجود در گوشت می باشد حتی اگر آن را با پوست که چربی دوبرابر گوشت بدون پوست دارد مصرف کنیم بنابراین بهتر است که پوست کالری شمار جوجه کباب را قبل از پختن جدا کنیم.پروتئین محافظ بزرگسالان در برابر پوکی استخوان می باشد .


کالری شمار جوجه کباب مطالعات نشان داده است که گروهی از افراد خصوصا افراد مسن و بزرگسال پروتئین کمی مصرف می نمایند و همانطور که می دانیم پروتئین عاملی مهم برای کاهش پوکی استخوان در بزرگسالان می باشد. در مطالعه ای که برروی تعدادی مرد و زن بین سنین ۷۰ تا ۹۰سالگی با مصرف پروتئین بالا صورت گرفت دانشمندان مشاهده نمودند که در طول ۴ سال این افراد کمتر از کسانی که پروتئین کمی مصرف می نمودند مبتلا به پوکی استخوان گردیده اند. پروتئین های حیوانی بسیار بهتر از باقی پروتئین ها برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان عمل می کنند.مواد مغذی موجود در کالری شمار جوجه کباب باعث  پیشگیری از سرطان می شود. کالری شمار جوجه کباب منبعی بسیار غنی از ویتامین B و نیاسین (موادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان) است.ترکیبات DNA نیازمند نیاسین می باشد و کمبود نیاسین (مانند ویتامینهای B) به طور مستقیم به آسیب های ژنتیکی منتهی می شود. کالری شمار جوجه کباب همچنین حاوی مواد معدنی دیگری نظیر سلنیوم می باشد. سلنیوم یکی از منابع مهم برای حفظ سلامتی انسانها است. این ماده جزئی مهم از چندین مسیر عمده متبولسمی، شامل متابولیسم هورمونتیروئید، سیستمهای دفاعی آنتی اکسیدانی و عملکرد ایمنی، است.


در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است مشخص شده است که غذاهای حاوی نیاسین مانند کالری شمار جوجه کباب از ابتلا به آلزایمر و بیماری چشم ناشی از کهولت سن پیشگیری می کند. کالری شمار جوجه کباب نه تنها منبعی غنی از نیاسین می باشد بلکه منبعی غنی از ویتامین B۶ نیز می باشد. وجود ویتامینهای B در کالری شمار جوجه کباب آن را غذایی مفید برای نگهداری انرژی در بدن کرده است زیرا ویتامین های B کوفاکتورهایی برای کمک به آنزیمهای بدن و راهنمایی آنها در فعالیتهای متابولیکی هستند.بهترین گزینه برای انتخاب کالری شمار جوجه کباب توجه به سفتی، گوشتالو و گردبودن سینه آن می باشد. چه بخواهیم قسمتی از کالری شمار جوجه کباب را خریداری نماییم و چه یک کالری شمار جوجه کباب کامل را در نظر بگیریم باید گوشت آن در مقابل فشار انعطاف پذیر باشد و بوی بدی ندهد. بعد از خرید کالری شمار جوجه کباب بسته بندی شده حتما به تاریخ مصرف آن توجه کنید.


رنگ زرد و یا سفید کالری شمار جوجه کباب هیچ نقشی در ارزش تغذیه ای آن ندارد و صرف نظر از رنگ آن پوست کالری شمار جوجه کباب باید مات و بدون وجود لکه ای باشد.اگر شما جزء افرادی هستید که کالری شمار جوجه کباب یخ زده استفاده می نمایید از منجمدبودن و سفت بودن کالری شمار جوجه کباب به طور کامل مطمئن شوید. همچنین از خرید کالری شمار جوجه کباب هایی که در کیسه آنها آب منجمد شده وجود دارد به این دلیل که امکان آب شدن و دوبار یخ زده آنها وجود دارد صرف نظر کنید.برای فریزکردن کالری شمار جوجه کباب بهتر است ابتدا آنها را شسته و خشک کنید و بعد آنها را در آلومینیوم، فویل و یا کیسه فریزر قرار داده و در فریزر بگذارید. با این روش می توانید کالری شمار جوجه کباب را برای مدت یکسال فریز کنید.

  • ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۷
  • ۷۱ نمایش
  • health posts