سلامت

کالری شمار خرما

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ق.ظ

کالری شمار خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، که مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهایA،B وE را داراست . تحقیقات درباره ی کالری شمار خرما  نشان داده که این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون ، معده و غیره پیشگیری کند . یکی از خواص کالری شمار خرما ملین بودن آن است به شرطی که 6 تا 7 عدد کالری شمار خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری کالری شمار خرما میل کنید و بلا فاصله یک یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید . خاصیت دیگر کالری شمار خرما ، خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود .


 بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید با کالری شمار خرما از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده کنید ، بدین طریق که 2 تا 3 عدد کالری شمار خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید . کالری شمار خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید .همچنین حتماً برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را حدود ساعت 7 بعداز ظهر خورده و قبل از خواب یک عدد کالری شمار خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید . کالری شمار خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است. سعی کنید به جای قند و شکراز کالری شمار خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده بیشتری ببرید . ورزش کاران به علت فعالیت زیاد به طور حتم باید ازعصرانه ای مقوی که با کالری شمار خرما تهیه شده باشد، استفاده کنند .


کالری شمار خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول کالری شمار خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت کالری شمار خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت کالری شمار خرما به اندازه روزهای سال است.


  • ۹۶/۰۸/۳۰
  • ۸۷ نمایش
  • health posts

کالری شمار